Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Незалежне тестування
Обговорення форуму



  • Спілка об’єднань громадян «Всеукраїнська Федерація Споживачів «ПУЛЬС»
  • Euro Ncap
  • Наша оцінка

ПОКУПКИ в ІНТЕРНЕТІ: РЕКОМЕНДАЦІЇ СПОЖИВАЧАМ

  • Електронна торгівля користується значним попитом, і споживчий ринок завойовує все більше Інтернет простору. Проте зростає кількість і значущість порушень прав споживачів, і ця проблема має місце не лише в Україні, а також в Європейському Союзі та багатьох країнах світу. Практика завжди випереджає процес вдосконалення законодавства, а стосовно цифрових технологій світ стикнувся з небаченими темпами розвитку. Поки тривають дискусії та пошук інструментів для вирішення проблеми через осучаснення законодавства та визначення механізмів попередження ризиків, споживачі прагнуть все більше звертатися до е-торгівлі (он-лайн торгівлі), мотивуючи це комфортом та економією коштів і часу.

    Які застережливі правила та рекомендації можуть допомогти споживачам здійснювати покупки в мережі та уникнути шахрайських маніпуляцій?

    Перш за все, перевірити сайт та продавця (Інтернет магазин), адже часто сайт не є продавцем, а Інтернет магазин орендує площу сайту і може будь-коли зникнути:

    - Перевірте наявність юридичної та фактичної (поштової) адреси, куди можна прийти та реально знайти продавця, а також банківські реквізити та номер стаціонарного телефону;

    - Зробіть скрін-фото сайту, реклами, обіцянок, намагайтеся максимально зафіксувати інформацію, яка вас зацікавила;

    - Ознайомтеся з відгуками, зверніть увагу на дати відгуків;

    - Часто продавцем є фізична особа-підприємець (ФОП), намагайтеся з ним комунікувати та записувати інформацію (прізвище, ім’я, інші дані за можливості). Пам’ятайте, що деякі продавці як ФОПи насправді не зареєстровані, тобто такими не є;

    - Не погоджуйтеся на передоплату, сплачуйте за товар після доставки та його огляду;

    - Варто мати окрему картку для он-лайн покупок і переводити на неї кошти перед оплатою товару;

    - Дія Закону України «Про захист прав споживачів» поширюється також на мережу Інтернет, то ж вивчайте та відстоюйте свої права;

    - Пам’ятайте, що споживач вчиться і вдосконалює свої знання і навички протягом усього життя, тим більше в умовах швидкоплинних змін 21 століття;

    - Покупки в мережі різних категорій товарів мають свою специфіку, отже вивчайте відповідну інформацію, поради спеціалістів і досвідчених споживачів;

    - Важливим документальним підтвердженням факту купівлі-продажу є чек, вимоги до якого в Україні суттєво підвищені: це має бути фіскальний чек. Тобто, всі підприємці, які отримують від споживача готівкові гроші, мають працювати з реєстратором розрахункових операцій (РРО) – касовим апаратом, що забезпечує споживача фіскальним чеком та фіксує операцію продавця і гарантує сплату ним належних податків (ухилення продавця від видачі споживачу фіскального чеку є ознакою тіньової бухгалтерії);

    - Будьте обережні в прийнятті рішень щодо Інтернет покупок, адже шахраї також підвищують свою «кваліфікацію». В якості такої споживчої просвіти вам може стати в нагоді нижче наведена інформація про сучасний вид шахрайства «фішинг».

    З побажанням вдалих покупок, -

    Наталія Бородачова,

    Віце-президент Всеукраїнської федерації споживачів «ПУЛЬС»

    Вид Інтернет шахрайства «фішинг»

    Фíшинг (англ. Phishing, від fishing — рибальство) — вид шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів з переказу або обміну валюти, Інтернет магазинів. Шахраї використовують усілякі виверти, які найчастіше змушують користувачів самостійно розкрити конфіденційні дані — наприклад, посилаючи електронні листи із пропозиціями підтвердити реєстрацію облікового запису, що містять посилання на веб-сайт в Інтернеті, зовнішній вигляд якого повністю копіює дизайн відомих ресурсів.

    Фішинг — один з різновидів соціальної інженерії, заснований на незнанні користувачами основ мережевої безпеки. Зокрема, багато хто не знає простого факту: сервіси не розсилають листів з проханнями повідомити свої облікові дані, пароль та інше.

    УВАГА! Для захисту від фішингу виробники основних Інтернет браузерів домовилися про застосування однакових способів інформування користувачів про те, що вони відкрили підозрілий сайт, який може належати шахраям. Нові версії браузерів вже володіють такою можливістю, яка відповідно іменується «антифішинг».

    За даними компанії PhishMe, станом на березень 2016 року 93 % всіх фішингових листів намагались заразити комп'ютер жертви шкідливими програмами криптографічного здирництва (так зване англ. ransomware) — вони шифрують дані на жорсткому диску та вимагають гроші від жертви за їхнє розшифрування. Також серед стійких тенденцій до підвищення ефективності фішингових атак були названі більш поширеними випадки підлаштування вмісту листів під певну категорію жертв (за їхнім фахом) та із включенням певних елементів особистої інформації (зокрема, звернення до жертви за іменем).

    Фішингові сайти

    Фішинговий сайт — це шахрайський веб ресурс, який виманює реквізити платіжних карток під виглядом надання послуг, що не існують (наприклад, поповнення мобільного рахунку, переказів з картки на картку), або веб ресурс організації, якій користувач довіряє (наприклад, клон Інтернет банку), що має на меті збір реквізитів платіжних карток для подальшої крадіжки грошових коштів з рахунків держателів платіжних карток. Більше 90 % фішингових сайтів надають неіснуючі послуги з поповнення мобільного рахунку та переказу коштів з картки на картку.

    Розкручуючи свій злочинний сайт, шахраї експлуатують людські мотиви: допитливість, бажання отримати вигоду, заробити і т. д. Найпоширеніші месседжі фішерів: «Дізнайтеся, чи є ваша картка у базі даних хакерів! Введіть дані, щоб перевірити», «При поповненні рахунку від 20 грн. ви гарантовано отримуєте 10 % від суми поповнення», «Акція! Поповнення рахунку, а також перекази з картки на картку будь-якого банку України без комісії» і т. ін. Крім того, власники шахрайських сайтів просувають їх, використовуючи інструменти веб-маркетингу: SEO-оптимізацію, контекстну й банерну рекламу, рекламу в соцмережах. І ці зусилля, на жаль, дають результат: відвідуваність фішингових сайтів доволі висока. За даними веб-аналітиків, у середньому протягом місяця на шахрайський сайт заходить 15-30 тисяч відвідувачів.

    За даними компанії Phishlabs дедалі більше фішингових сайтів налаштовані на використання протоколу захищеної передачі даних HTTPS: в третьому кварталі 2017 року таких було близько 25 %, майже удвічі більше, аніж за попередній квартал. Використання сайтом HTTPS створює у жертви хибне відчуття безпеки, адже багато хто вважає, що звичайна для сучасних веб-браузерів «зелена позначка» поряд з адресою сайту свідчить про його надійність.

  • Повернутися до списку

    Ваше ім'я:
    Ваш E-Mail:
    Захист від автоматичного повідомлення: Захист від автоматичного повідомлення
    Введіть символи зображені на малюнку:
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Поверніть мої гроші | Верните мои деньги
  • Закон на твоєму боці
  • Термін зебрігання ПРОДУКТІВ не цікавить любітелів екстремальних відчуттів. | Срок хранения ПРОДУКТОВ не интересует любителей эктремальных ощущений
  • Заберіть це назад | Заберите это назад
  • Навчально-методичний посібник "Основи споживчих знань" | Учебно-методическое пособие "Основы потребительских знаний"
  • Закон на твоєму боці
  • Закон на твоєму боці
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Закон на твоєму боці