Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Незалежне тестування
Обговорення форуму



  • Спілка об’єднань громадян «Всеукраїнська Федерація Споживачів «ПУЛЬС»
  • Наша оцінка

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ФОРУМ «ЗАХИЩЕНИЙ СПОЖИВАЧ – КОНКУРЕНТНОСПРОМОЖНИЙ БІЗНЕС – ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР УКРАЇНИ»

  • 20 квітня 2018 року в Києві відбувся ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ФОРУМ
    «ЗАХИЩЕНИЙ СПОЖИВАЧ – КОНКУРЕНТНОСПРОМОЖНИЙ БІЗНЕС – ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР УКРАЇНИ»

    Організатор: Мінекономрозвитку
    Місце проведення: Клуб Кабінету Міністрів України (Київ, вул. Інститутська, 7)
    Учасники заходу: представники органів законодавчої та виконавчої влади, об’єднань споживачів, бізнес асоціацій, науково-освітніх установ, експертного середовища України та ЄС.

    Виступи, дискусійні панелі, жваве обговорення та неформальне спілкування дозволили запровадити та зміцнити робочі та партнерські зв’язки у форматі споживач-держава-бізнес. 
    Головні теми обговорень: здійснення реформаторських змін у системі захисту прав споживачів, ведення ефективного діалогу в колі відповідних стейкхолдерів, розвиток національної економіки в її наближенні до кращих принципів, підходів і практик Європейського Союзу.

    Захід відкрив Степан Кубів, перший віце-прем’єр-міністр - міністр економічного розвитку і торгівлі України, який наголосив: необхідно змінити систему захисту прав споживачів, яка не є природною та взагалі не є системою, - саме споживач має стати джерелом трансформації; ми спільно робимо велику трансформацію існуючого підходу до захисту прав споживачів, необхідно рухатися вперед.

    Іванна Клімпуш-Цинцадзе, віце-прем'єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України, у своєму електронному зверненні до учасників Форуму зазначила: споживачі потребують захисту зі сторони держави, в Україні це не стало ще дієвою практикою, до того ж необхідні жорсткі умови до діяльності бізнесу. Євроінтеграція не може здійснюватися за залишковим принципом, ми не можемо зволікати – попереду ще багато роботи, передбаченої Угодою про асоціацію України з ЄС. Схвалення Урядом України в 2017 році Концепції державної політики у сфері захисту прав споживачів до 2020 року та Плану заходів з її реалізації – це важливі кроки в напряму євроінтеграції. “Ми покладаємо надії на 2018 рік як на вирішальний у процесі реформування системи захисту прав споживачів в Україні згідно вимог ЄС», - наголосила Віце-прем’єр-міністр.

    Маттіас Хальдер, Керівник проекту EU4Business, FORBIZ, спрямованого на підтримку діяльності Мінекономрозвитку-ЄС та розвитку кращого бізнес-середовища в Україні, зазначив: бізнес має бути зацікавленим у ефективному захисті прав споживачів. Досвід ЄС свідчить, що захист прав споживачів є одним з базових напрямів розвитку економіки, і тільки за таких умов можна досягти процвітання бізнесу. Ефективні механізми захисту прав споживачів є свідченням демократичного розвитку суспільства. Захищений споживач – одне з основних правил у процвітаючому бізнесі.

    AnneBercio, SeniorAdvisorforEUAssociation, висвітлила питання з просування сприятливої системи торгівлі для України та важливість ринкового нагляду та контролю ринку. Важливо зазначити, що Європейська Комісія здійснює свою діяльність на постійній основі, координує та контролює реалізацію ринкового нагляду дуже суворо. З цим тісно пов’язано дослідження небезпеки продукції для споживачів та функціонування інформаційних систем попередження споживачів про ризики та небезпеку.

    Наталія Притульська, Президент Всеукраїнської федерації споживачів «ПУЛЬС», професор КНТЕУ, виступила з промовою: «Баланс інтересів «держава – споживач – бізнес» як передумова євроінтеграційних процесів в Україні». Серед акцентів доповіді: Україні необхідна зміна парадигми відношення до міжнародних зобов’язань, адже споживач є первинною та визначальною ланкою національної економіки, що закріплено в основоположних міжнародних і європейських документах, ратифікованих Україною. Без реформування системи захисту прав споживачів не можуть відбутися процеси євроінтеграції вітчизняної економіки та соціальної сфери, але ця реформа не включена Урядом України до складу пріоритетних, не зважаючи на звернення споживчої громадськості, і це необхідно виправити. Інтереси бізнесу, при всій повазі до діяльності підприємців, не можуть домінувати над інтересами споживачів в численних рішеннях влади. Таку ж позицію спостерігаємо в діяльності Держпродспоживслужби: відсутність консолідації зусиль з іншими галузями економіки та громадськістю з точки зору прав та інтересів споживачів, домінанта зацікавленості в напрямі бізнес-інтересів.

    Реформування системи захисту прав споживачів неможливе без кардинальних інституційних перетворень, що є принциповою умовою для наближення до підходів і практик ЄС у цій сфері. Конституційні гарантії споживачам щодо безпеки та якості споживання потребують постійної уваги та поваги, адже споживач– це центральна фігура ринкових відносин, головний бюджетонаповнювач, скарб держави!

    Олена Сотник, народний депутат України, секретар Комітету ВПУ з питань європейської інтеграції: численні представники бізнесу в Україні не сприймають і не розуміють, що дієва система захисту прав споживачів важлива для них. Якщо інтереси споживачів у центрі уваги, то бізнес стає відповідальним. Головне для України – це реформа державних інституцій, які мають здійснювати захист прав споживачів.

    В рамках Форуму відбулася панельна дискусія «Саморегулювання в Україні: в центрі – споживач». Наголошувалося, що суть саморегулювання - дерегуляція, певна свобода рішень і дій, в тому числі для представників бізнесу.

    З виступів учасників, представників бізнесу:

    Наталія Юрчишина, помічник президента Українського союзу пожежної та техногенної безпеки з правових питань:

    - слід розрізняти делеговане саморегулювання та добровільне.

    Христина Файчак, експерт Офісу ефективного регулювання (BRDO):

    - саморегулювання передбачає уніфікацію понятійного апарату, базових принципів та процедур.

    Валерій Прокопець, Мінекономрозвитку, зазначив:

    - бізнес має бути зорієнтований на задоволення інтересів споживачів.

    Олександр Ільков, заст. голови Всеукраїнської аграрної ради з правових питань:

    - саморегулювання має забезпечити більш високий рівень захисту прав споживачів, ніж державний захист.

    Фото заходу:


    Степан Кубів, перший віце-прем’єр-міністр - міністр економічного розвитку і торгівлі України: виступ на відкритті Форуму

    Степан Кубів, перший віце-прем’єр-міністр - міністр економічного розвитку і торгівлі України: виступ на відкритті Форуму

    Учасники Форуму

    Виступає Маттіас Хальдер, Керівник проекту EU4Business, FORBIZ

    Наталія Притульська, Президент Всеукраїнської федерації споживачів «ПУЛЬС», професор КНТЕУ: висвітлення позиції споживчої спільноти

     

    Брошура «Система захисту прав споживачів в Україні: реформування та наближення до кращих зразків країн ЄС», підготовлена ВФС «ПУЛЬС»

  • Повернутися до списку

    Ваше ім'я:
    Ваш E-Mail:
    Захист від автоматичного повідомлення: Захист від автоматичного повідомлення
    Введіть символи зображені на малюнку:
  • Закон на твоєму боці
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Навчально-методичний посібник "Основи споживчих знань" | Учебно-методическое пособие "Основы потребительских знаний"
  • Закон на твоєму боці
  • Заберіть це назад | Заберите это назад
  • Закон на твоєму боці
  • Щось не так? Спитай у продавця, що саме! | Что-то не так? Спроси у продавца что именно!
  • Поверніть мої гроші | Верните мои деньги
  • Термін зебрігання ПРОДУКТІВ не цікавить любітелів екстремальних відчуттів. | Срок хранения ПРОДУКТОВ не интересует любителей эктремальных ощущений
  • Закон на твоєму боці